RODINNÉ CENTRUM KUŘÁTKO
Na Okruhu 395/1
Rezervace nejpozději do 20:00 předchozího dne.
Odhlášení v den konání SMS
do 8:00 hod.
PROČ bych měl na večerní setkání chodit? Jsou určena i pro mne? URČITĚ ANO, pokud:
-
jste někdy slyšeli o Montessori a nevíte, co si přesně pod tímto slovem představit nebo
-
máte praktickou zkušenost, navštěvujete s dítětem Montessori programy, ale rádi byste věděli víc.
Lektorka: Kateřina Tomešová (pedagožka ze ZŠ Montessori Na Beránku)
-
série 6 tématicky navazujících setkání (20. 4., 27. 4., 11. 5., 1. 6., 8. 6. a 22. 6.)
-
určeno zejména rodičům a zájemcům o hlubší vhled do principů Montessori pedagogiky a jejího uplatnění v každodenní výchově a vzdělávání dětí
-
s teoretickým vhledem i praktickými ukázkami práce s Montessori materiálem
-
cena 350 Kč / osoba a večer
-
SLEVA 20% při úhradě celého kurzu - 1 680 Kč (280 Kč/seminář)
-
omezený počet míst, přihlaste se včas na e-mail: katerina.tomesova@centrum.cz
Montesori kurz doporučujeme, pokud si přejete a chcete podporovat rozvoj svého dítěte:
-
v praktických dovednostech,
-
v koncentraci, soustředění,
-
v přirozeném řádu jednání a chování k druhým i k sobě,
-
v budování pozitivního vztahu ke svému okolí a přírodě,
-
v rozvoji všech smyslů a vnitřní motivace,
-
v jazykovém cítění, vztahu k psaní, čtení,
-
v matematice, logice a geometrii
-
a v mnohém dalším...
Skrze základní teorii, praktické ukázky a vaše vlastní procvičování vám předáme to nejzákladnější a důležité, co je dobré o Montessori pedagogice vědět.
Večer č. 1: Úvod do Montessori pedagogiky „S respektem a láskou k dítěti…“
Termín: 20. 4. 2017
Jak mohu přirozeně a nenásilně porozumět základním rysům a koncepci Montessori pedagogiky? V čem mi může být při výchově a vzdělávání mého dítěte přínosná a obohacující? Abychom vám mohli co nejlépe odpovědět na tyto otázky, zaměříme se při našem prvním společném setkání zejména na:
-
základní teoretický úvod a seznámení s principy pro pedagogickou/rodičovskou práci a praxi,
-
blíže se zaměříme na témata související s výchovou a vzděláváním: respekt a respektující komunikace, samostatnost, význam svobodné volby a řádu, zodpovědnost, princip přirozeného důsledku, rozvoj koncentrace, smyslového poznání, vnitřní motivace, formy a způsoby ocenění, přirozenost budování vztahu ke světu, k druhým a sobě samému, heterogenita, připravené prostředí a jeho význam, role dospělého aj.,
-
vývojové fáze (senzitivní období) a přirozené potřeby dětí - jak nám mohou pomoci s výchovou a učením: 0-3 roky, 3-6 let, 6-12 let, 12-18 let,
-
třífázový model učení, praktické procvičování,
-
základní rozdělení vzdělávacích oblastí Montessori pedagogiky.
Večer č. 2: Montessori - Praktický život „Pomoz mi, abych to dokázal sám"
Termín: 27. 4. 2017
Jak pomoci dětem v rozvoji:
-
samostatnosti a sebeobsluhy,
-
koncentrace a vnitřní motivace,
-
smyslem pro řád a harmonii, pečlivost,
-
hrubé a jemné motoriky... (zaměřeno zejména na děti věkové skupiny 0-3 a 3-6 let)
Čeká nás:
-
Stručný a přehledný teoretický úvod do tématu,
-
praktické ukázky práce s materiálem,
-
náměty pro práci s dětmi v domácím prostředí a výrobu vlastních materiálů.
Večer č. 3: Montessori - Smyslová výchova „Vidět - cítit – osahat si – prožít. Porozumět – vědět - použít!“
Termín: 11. 5. 2017
Jak pomoci dětem v přirozeném rozvoji základních lidských smyslů, soulad a harmonie člověka se svým okolím. O smysluplnosti a prožívání přítomného okamžiku pro rozvoj koncentrace a vnitřní motivace. Objevování světa a vztahů v něm skrze smysly a smyslové prožívání (zaměřeno zejména na děti věkové skupiny 0-3, 3-6 let).
-
Stručný a přehledný teoretický úvod do tématu,
-
praktické ukázky práce s materiálem,
-
náměty pro práci s dětmi v domácím prostředí a výrobu vlastních materiálů.
Večer č. 4: Montessori – Matematika „Jak porozumět magii světa čísel, vztahů a souvislostí.“
Termín: 1. 6. 2017
„Chci prožít matematiku a stát se číslem :-)“
Jak pomoci dětem v rozvoji jejich přirozeného matematického a logického nadání skrze smyslové a interaktivní prožívání matematiky, světa čísel, početních operací a vztahů. Interaktivní a praktický seminář zaměřený zejména na děti ve věku 3-6 (MŠ) a 6-12 let (1. stupeň ZŠ).
-
Stručný a přehledný teoretický úvod do tématu (číselné symboly, význam množství, desítková soustava, přechod přes 10, smyslové prožívání základních početních operací (+, -, * , : ), číselné řady, násobilka),
-
praktické ukázky práce s materiálem,
-
náměty pro práci s dětmi v domácím prostředí a výrobu vlastních materiálů.
Večer č. 5: Montessori – Jazyková výchova „Slova, slůvka, slovíčka – čtením a psaním k porozumění světu!"
Termín: 8. 6. 2017
JJ
Jak pomoci dětem v rozvoji jejich přirozeného jazykového cítění, podpořit vztah k jazyku jako systému (práce se slovy, písmeny, znaky). Náměty na podporu čtení a psaní v rodině, podpora nácviku psaní písmen a rozvoje čtenářství s pomocí Montessori materiálu. Interaktivní a praktický seminář zaměřený zejména na děti ve věku 3-6 (MŠ) a 6-12 let (1. stupeň ZŠ).
-
Stručný a přehledný teoretický úvod do tématu (písmo jako systém znaků, prvotní čtení a psaní, pravidla gramatiky: např. jak na psaní i/y, slovní druhy, vyjmenovaná slova aj.),
-
praktické ukázky práce s materiálem,
-
náměty pro práci s dětmi v domácím prostředí a výrobu vlastních materiálů.
Večer č. 6: Montessori – Kosmická výchova „Svět kolem nás je tak barevný a hravý. Ptám se – objevuji - učím se- rozumím – jednám svobodně a zodpovědně“
Termín: 22. 6. 2017
Jak jako rodič mohu podpořit to, aby dítě objevovalo svět a jeho zákonitosti skrze otázky a hledání vlastních odpovědí. Aby přirozeně vnímalo svět jako soubor vztahů a interakcí živé a neživé přírody, přirozeného řádu věcí, kooperace a spolupráce, kouzlo fyzikálních principů, biologických vztahů či chemických reakcí… Interaktivní a praktický seminář zaměřený zejména na děti ve věku 3-6 (MŠ) a 6-12 let (1. stupeň ZŠ).
-
Stručný a přehledný teoretický úvod do tématu,
-
praktické ukázky práce s materiálem
-
náměty pro práci s dětmi v domácím prostředí a výrobu vlastních materiálů.