RODINNÉ CENTRUM KUŘÁTKO
Na Okruhu 395/1
MONTESSORI HERNA
pro děti od 1, 5 roku do 4 let
KAŽDÝ ČTVRTEK 9:30 - 11:30
Jak se přihlásit a kolik to stojí?
Pro přihlášení vyplňte, prosím, registrační formulář.
-
První zkušební lekce je zdarma, do textu zprávy ve formuláři prosím nezapomeňte zmínit, že se k nám chystáte poprvé.
-
Před každou lekcí je dobré nám dát vědět, zda s vámi máme počítat (děti jsou nemocné, jedete na výlet, atd...). Vyplňte prosím tedy datum lekce a o koho se jedná (nejlépe jméno maminky a dítěte).
Cena:
Zakoupíte si u nás permanentku s 10ti lekcemi v ceně 1500 Kč,- Tato permanentka vám platí po celý rok 2022/2023. Je platná i pro aktivity Kuřátka jdou za vrátka, Hýbánky a Výtvarné tvoření.
V ceně je zahrnutá také svačinka pro děti (čaj, pečivo, pomazánka/sýr, zelenina, ovoce) v rámci aktivity "trénování" stolování a samoobslužných dovedností dětí.
Vstupné viz ceník
Kapacita je 5 dětí s rodiči.
Omluvenky:
Pokud se chcete omluvit z lekce či potřebujete zrušit odeslanou přihlášku - vyplňte tento formulář znovu a do textu zprávy napište vaši omluvu. Případně napište nebo volejte na toto telefonní číslo: 608 047 094
Pro rezervaci klikni na ikonu:
ZAČÍNÁME 14.9.2023
PROGRAM DOPOLEDNÍ MONTESSORI HERNY
-
Od 9:30 - individuální práce s Montessori materiály (u malých dětí jde především o rozvoj motoriky - cvičí se vkládání, vhazování, navlékání, přesýpání, zapínání atd.)
-
od 10:15 - pozdravení na elipse, rytmika - říkadla a písničky (rozvoj hudebních, řečových a motorických dovedností), společné téma na elipse (+ pohybová aktivita),
-
nácvik stolování (společná svačina),
-
individuální práce s Montessori materiály
Společná svačinka.
Aktivita připraví základy sebeobsluhy. Ukáže rodičům, jak umožnit dětem větší samostatnost při jídle. Děti si umyjí ruce, donesou si nádobí na stoleček a připraví si jídlo / namažou si chléb, nandají si na talířek ovoce, nalijí si čaj. Po jídle odnesou nádobí do koše se špinavým nádobím a umyjí si ruce.
Po skončení svačinky mohou jít děti dál samostatně pracovat.
Individuální práce s pomůckami, předvádění nových pomůcek.
Děti i dospělí si berou jen pomůcku, se kterou umějí zacházet. Když s materiálem neumějí zacházet, najdou někoho, kdo jim to ukáže. Děti mohou dělat při práci chyby a do určité míry materiál zkoumat (aniž by dospělí zasahovali), nesmějí ale pomůcku zneužívat (např. házet kostky po místnosti). V takovém případě se pomůcka uklidí. Dospělý hlídá prostor dítěte, aby dítě mohlo nerušeně pracovat. Může používat věty jako: obcházíme koberečky, chodíme pomalu, mluvíme potichu, nebo udělá z ruky závoru (To je náš prostor). V průběhu této doby se také provede nácvik obcházení koberečků.
Cvičení ticha a koncentrace, elipsa.
Lektor předvede, jak dítě zklidnit a navodit koncentraci (Kdo uslyší, kolik jsem upustila na talířek špendlíků?). Následuje krátká skupinová práce, nebo říkadla a písničky, rozvoj slovní zásoby, motoriky, rytmu, a intonace. Nové podněty pro děti a rodiče. Nikoho v herně ale nenutíme účastnit se společných aktivit, pokud někdo preferuje samostatnou práci, může dál nerušeně pracovat.
A závěrem PRAVIDLA MONTESSORI HERNY
-
Pracujeme na koberečku nebo na stole.·
-
Aktivity umístěné ve skříňkách kolem stolu se provádějí u stolu.·
-
Děti se nejdřív učí pracovat samostatně, mají vlastní pracovní místo a respektují pracovní místa ostatních.·
-
Nerušíme se navzájem, tzn. např. obcházíme cizí koberečky, mluvíme potichu, chodíme pomalu.·
-
Pracujeme jen s jednou pomůckou. Po skončení práce ji zase dítě nebo dítě s rodičem vrátí ve stejném stavu na správné místo.
-
Tác nosíme oběma rukama.·
-
Pomůcku používá jen jedno dítě, pracuje se jen s jednou pomůckou.
-
Je možné a žádoucí požádat jiného rodiče, aby dítěti vysvětlil pravidla. Děti často více respektují cizí rodiče.·
-
Rodiče postupně ustupují do pozadí a nechávají děti pracovat samostatně, nechají je dělat chyby a neopravují je, nezasahují do jejich práce, ani do ní nemluví.·
-
Pokud chceme pracovat společně, poprosíme o dovolení a respektujeme odpověď.·
-
Když chceme s někým mluvit, položíme mu ruku na paži a čekáme, až na nás bude mít čas.·
-
Jíme a pijeme jen u stolu.·
-
Před jídlem a po jídle si myjeme ruce. Při společné svačince si nosí děti nádobí na stůl samostatně a pak je po sobě uklidí do koše na špinavé nádobí.·
-
Když dítě něco rozsype / rozlije, zeptáme se klidně: "Víš, kde je smetáček / hadr?" Úklid nemusí být dokonalý (ale uklízí především dítě) a v herně se počítá s tím, že se může něco rozlít / rozbít a rozsypat.·
-
Když dítě přespříliš ruší chováním nebo hlukem a není možné se s ním domluvit, je třeba, aby ho rodič odvedl - to je ale výjimečné řešení.·
-
Při práci dětí / v jejich přítomnosti rodiče nepoužívají mobilní telefon.
Těšíme se na vás!
Martina a Klára